пʼятниця, 25 листопада 2016 р.

Урок математики. 4 клас

                                                                    Урок математики. 4 клас
Тема. Закріплення вивченого. Множення і ділення багатоцифрових чисел на одноцифрове і двоцифрове число. Розв’язування задач і виразів вивчених видів.
Анотація: урок математики у 4 класі з використанням інноваційних технологій дає змогу зацікавити учнів у навчанні. На уроці використані індивідуальні, колективні та ігрові форми роботи, методи стимулювання зацікавленості дітей. Використання інноваційних методів навчання сприяють ефективному засвоєнню матеріалу. Результат уроку є досягненням навчальних цілей.
Тип уроку: уроку формування вмінь і навиків
Форма проведення: урок – подорож
Обладнання: комп’ютер, презентація на тему «Жителі морських глибин», тестові завдання.

Очікувані результати:
Після уроку учні зможуть:
1.     застосовувати алгоритм письмового множення і ділення багатоцифрового числа на одноцифрове і двоцифрове;
2.     передбачати кількість цифр у добутку і частці до початку виконання обчислень;
3.     володіти обчислювальними навичками письмового множення і ділення;
4.     обчислювати значення числових виразів, дотримуючись правил порядку виконання дій
                                             Хід уроку
І.Організація класу
Ось і дзвоник пролунав,
 Для навчання час настав
 Дітки, сядьте всі зручненько,
 Ручки покладіть гарненько,
 Бо урок у нас незвичний,
   Чарівний, математичний!
      –  До якого уроку ви приготувалися?
       Чи подобається вам цей урок? Чому?
                 
                                   Математика – наука
                                  Дуже точна й правильна.
                                  Добре той її вивчає,
                                  Хто розум і  увагу проявляє.

 
 



                                                                   
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
–Так, щоб наша праця на уроці була успішною, слід дотримуватися певних правил.
Пригадаємо їх.        
1.Правило піднятої руки.
2.Активно і творчо працювати.
3.Уважно слухати вчителя і  товаришів.
4.Працювати дружно.
 
 



       Давайте скажемо девіз нашого уроку.
                                            Працювати активно,
                                            Творчо, старанно,
                                            Щоб кожна хвилина уроку
                                            Не втратилась марно.
 
 




ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку
-Діти, погляньте на малюнок. Що ви там бачите?
-Так, перед вами зображення морських глибин.
- Як ви думаєте, а кого тут не вистачає? (Морських жителів)
- Сьогодні у нас буде не звичайний урок, а урок подорож у підводне царство. Чим більше ми виконаємо математичних завдань, тим з більшою кількістю морських жителів познайомимося.
- А працювати ми сьогодні будемо над закріпленням вивченого матеріалу і над розв’язуванням прикладів і задач вивчених видів.
ІV. Актуалізація і корекція знань учнів
1.     «Мозковий штурм»
1.     Першим нашим морським гостем сьогодні буде риба – клоун.
                                                                                                       
- А хто може розповісти нам про цю рибу щось цікаве?
- Це невеличка риба, розміром  5-7см. Вирізняється вона серед інших морських жителів своїм незвичайним різнокольоровим забарвленням. Живуть вони серед коралів – актиній. Від свого житла  відпливають лише на 1-2м. Дуже сміливо захищають свою домівку від інших риб. У разі потреби захисту свого дому можуть нападати навіть на людину.
       Риба – клоун принесла нам завдання для «Мозкового штурму»
·      У якому місяці є число 28? (У кожному)
·      Скільки кутів залишиться у прямокутнику, якщо від нього відрізати один кут? (5)
·      Якщо півень стоїть на одній нозі, то його вага становить 8 кг. Скільки важитиме півень, якщо стане на  одну ногу?( Так само)
·      У кінці речення ставлять крапку. На яку геометричну фігуру вона схожа? (Точка)
·      Віні - Пух біг до глечика з медом 15хв, а його друг П’ятачок –1\4год Хто з них до глечика з медом прибіг раніше? (Однаково).
-  Молодці, ви справилися із завданням успішно, отже, риба – клоун стає    
   жителем нашого підводного світу.
2.Усна лічба.
Подивіться на наступний  малюнок . Чи впізнали ви наступного гостя?

                                       - Так, це дельфін . Що ви знаєте про  тварину?
                  Вчені вважають, що це одні із найрозумніших тварин у світі. Дельфіни спілкуються між собою за допомогою спеціальних звукових сигналів(свисту, тьохкання), нажаль сприймати і розуміти ці сигнали людина не може Дельфіни піклуються одне про одного, підтримують на поверхні води пораненого побратима, своїх малят вигодовують молоком. Не один раз ці добродушні тварини рятували життя людям, коли вони тонули.
–Дельфін приніс нам вправи для усного рахунку.
а)Гра  «Математичні ланцюжки»
           240:10               500+600               
                 ∙2                           :100                   
                :6                            ∙7                                        
               ∙5                            +23                  
              ∙100                         :10                  
              4000                        10                  
б)Гра «Знайди помилку».
       2045                                                         _ 4215     5
      х     3                                                            40        845
      6035                                                            -21
                                                                           20 
                                                                             -15
                                                                              15
                                                                                0   
– Молодці. Із завданням справилися успішно. Дельфін теж стає мешканцем нашого підводного світу .
3. «Математичний диктант»
  -  Наступним нашим гостем є риба тригла.
                                               

                                                                                      
     ЇЇ ще називають морським півнем. На передніх плавниках цієї риби є відростки – пальці. За допомогою яких вона «ходить» по дну водойми. Особливо її ходулі – ніжки допомагають під час  полювання.
- Тригла принесла нам завдання для математичного диктанту.
- Маса камчатського краба7кг.  Яка маса 20 таких крабів? (140кг)
- У кашалота 70 зубів, це на 180 менше, ніж у дельфіна. Скільки зубів у дельфіна?
(250)
- Летюча риба 4 стрибками може подолати відстань 200м. Скількома стрибками вона подолає відстань 500м? (10
- Молодці, діти, ви успішно справилися із завданням. Тригла теж стає мешканцем нашого підводного світу.
ІV. Розвиток математичних знань і вмінь учнів
1.     Розв’язування задач

- Чи впізнали ви наступного нашого гостя? Так, це морська черепаха.
          Тривалість життя черепахи становить 80 років. На сушу вона виходить лише для того, щоб відкласти у прибережній пісок кладку яєць. Приблизно їх в одній кладці від150 до 200 штук. Нажаль, маленькі черепашача майже всі гинуть від хижаків, виживають лише одиниці,тому черепахи є рідкісними тваринами. Розміром черепахи бувають від1до2м, а масою від 50кгдо 800кг.
–Черепаха  пропонує нам попрацювати над задачами.
                          Складіть короткий запис до задачі  і розв’яжіть її 
Задача
3 дельфінам на 4 доби потрібно 120 кг риби. Скільки кілограмів  риби потрібно 1 дельфіну на тиждень?
 -  «Робота в парах»
      Складіть обернену задачу до даної і розв’яжіть її.
Задачі ви розв’язали правильно. Черепаха теж поселяється у наше підводне царство.
                                  Фізкультхвилинка

- Чи впізнали ви цього морського мешканця? Так, це восьминіг.
               Звісно, що назва цієї тварини походить від кількості його щупалець. На кожній ніжці тварини є присоски, за допомогою яких восьминіг захоплює здобич та рухається по дну. Ще він може змінювати своє забарвлення, маскуючись від ворогів на морському дні. Це надзвичайно розумні істоти, легко піддаються дресируванню.
- Восьминіг пропонує нам відпочити і провести фізкультхвилинку.
-  Чи сподобалася вам фізкультхвилинка від восьминога?  Отже, він теж стає мешканцем нашого підводного царства.                    
2.Розв’язування прикладів

                         Чи впізнали ви наступну нашу гостю? Так, це медуза.
          Це дуже красиві морські жителі, але водночас і небезпечні.
         Медузи - загадкові і дуже красиві мешканці морів і океанів планети Земля. Зустріч з ними може бути смертельною для людини, проте, люди постійно прагнуть їх досліджувати і уважно спостерігають за їх життям. Медузи одні з найдавніших мешканців планети, які ще не вивчені до кінця, зокрема, через те, що деякі з них мешкають на глибині до 10 тис. метрів. У медуз немає мозку, проте у них є на тілі 24ока, що їм допомагає безпомилково орієнтуватися у повній темряві і вдало полювати.
                         Медуза пропонує нам попрацювати над прикладами.
                      588:(288:48)-79                          522:6-912:24
   3.Геометричне завдання       

       Наступна наша гостя – морська зірка.
          Як видно з назви, вони мають зіркоподібне тіло. За кольорами вони бувають  яскраво – червоні, коричневі і голубі. Ці тварини - хижаки.           
        Живляться молюсками і рибами, які вони захоплюють своїми  ніжками – промінцями. Якщо зірка втрачає частину променів, рятуючись від нападу ворогів, то згодом вони знову виростають. Отже, морська зірка може вирости заново з маленького шматочка, що залишився.
                   Морська красуня  пропонує нам виконати геометричне завдання.
                                    

  «Робота в групах»
V. Узагальнення і систематизація вивченого
       Виконання тестових завдань    

       Чи впізнали ви цього морського жителя? Так, це електричний скат.
        Це повільні істоти з сплощеним тілом; вони живуть, частково зарившись у пісок і харчуючись  молюсками. У електричного ската, по обидві сторони голови  лежать електричні органи. Це видозмінені м'язи, які можуть призвести електричний розряд, досить сильний для того, щоб оглушити досить велику рибу і , навіть,  вбити людину.
                   Електричний скат приніс нам  тестові завдання.
                                             Тестові завдання
1.                 240:(6∙2)=        
а)  12;         б)20;        в)30;      
 2.    1240:4=
          а) 387;          б) 378;     в) 310
 3. Довжина кімнати 6м, а ширина у 2 рази менша. Обчисли периметр кімнати.
        а)18м;          б) 12м;         в)20м
                    Самоперевірка .
- Електричний скат був сьогодні останнім нашим госте. Він нагадує, що пора підбивати підсумок уроку.
VІ. Підсумок уроку. Рефлексія  
- Чи сподобався вам наш урок?
- Що ми вчилися робити?
- Хто з морських жителів вам сподобався найбільше?
- Чи хочеться вам побачити, який підводний світ ми створили?

– Чи хотілося б вам дізнатися про інших підводних жителів?
–Що для цього потрібно зробити?
–А ще, діти, треба пам’ятати, що якщо ми не будемо берегти природу, то ця краса може зникнути назавжди. Тож давайте бережливо ставитися до всього живого, що є на нашій планеті, щоб зберегти її неповторну красу для майбутніх поколінь.
VІ. Домашнє завдання:  відшукати цікавий матеріал про морських жителі, який можна використовувати при складанні  математичних завдань.
Ви всі добре працювали,
Знання міцні здобували.
Тож скажу вам у кінці:
–Діти, всі ви – молодці!
 
 





                     

Немає коментарів:

Дописати коментар